torsdag 1 april 2010

Kuala lumpur..

..ar skitcoolt! Vi bodde de forsta tva natterna pa ett guesthouse dar agaren satte in laset pa dorren kl 5 pa morgonen :P haha.. Vi betalade dock bara for en natt sa vi tjanade in lite pengar dar! Nu bor vi pa ett hotell med standard rum, med frukost buffe vilket uppskattas. Vi foroskte hitta nagtot stalle som serverade frukost har men dte ar omojligt! Forsta morognen satt vi pa en resaurang och han pekade pa en massa ris ratter nar jag frgade om frukost, blev skitarg for jag ville ju ha en riktigt frukost :P Sa igar kakade vi mcdonalds till frukost ( 22 kr chicken mcnuggets meny).
Vi har hittills besokt Petrona Towers, en massa shopping centrum ( har snackar vi minst 500 affarer i ett shoppingcentrum) besokt en fjarilspark, ett stort akvarium, china town m.m Imorgon blir det elefant ridning och idag tankte vi aka upp i ett jatte hogt torn och ata middag dar. Nu under dagen ska vi besoka little india, birdpark ( laskigt!!) och deer park. Vi aker nog harifran pa sondag. Da aker vi vidare uppat landet, till oar har utanfor malaysia.
Skillanden pa malaysia och thailand hittills ar att det ar mycket fler manniskor fran indien och kina, inte enbart malaysier. Sen ar det renare ( marcus sa at mig att skriva det).Har i kuala lumpur har jag kopt en tunika, en klanning, ett par midjehoga byxor, skor.. Kommer inte ihag allt. Men utbudet ar mycket storre har, iofs har vi inte varit i en riktig storstad forens nu sa ska bli kul att se skillanden pa kuala lumpur och bangkok sen. :)
Nu ska jag skriva lite mejl, sa ha det bra alla dar hemma som jag bryr mig om.. :)

// Ida

Inga kommentarer: